''F35'' Bir Ölüm Makinası Daha...
''F35'' Bir Ölüm Makinası Daha...
Dünyanın önde gelen savunma ve teknoloji şirketi Lockheed Martin’in liderliğinde, Türkiye’nin de dahil olduğu 200 milyar dolarlık F-35 Müşterek Taarruz Uçağı (JSF) programının ilk uçağı, ABD'nin Texas eyaletine bağlı Forth Worth kentindeki Lockheed Martin havacılık tesislerinde düzenlenen bir törenle tüm dünyaya tanıtıldı.
Devrim niteliğindeki teknoloji ve sistemleri bir araya getiren 5. jenerasyon taarruz uçağı F-35’in tanıtım töreninin, aralarında Türkiye'den yalnızca DHA'nın bulunduğu, dünyanın değişik ülkelerinden ülkelerinden çok sayıda yayın kuruluşu izledi. Savunma Sanayi Müsteşarı Murat Bayar, DHA'ya yaptığı açıklamada, ''Müşterek Savaş Uçağı projesi, Türkiye'nin 1998 yılında konsept tasarım bazında başladığı, 2001 yılında da geliştirme bazına ortak olduğu bir proje. Türkiye'den de onu aşkın şirketimiz bu uçağın geliştirme ve üretiminde görev aldılar. İlk üretilen bu uçakta Kalekalıp'tan bir parça da yeralıyor'' dedi.
Türkiye'nin F 35 uçaklarının üretim aşamasında da yeralmak istediğini ve görüşmelerin sürdüğünü belirten Bayar, ''Türkiye bu aşamada önemli bir karar vermek zorunda. Bu sene sonunda bir ortaklık anlaşması imzalanması sözkonusu. Görüşmeler başarıyla sonuçlanırsa Türkiye bu projenin devamına da iştirak etme fırsatu bulacak''Türkiye'' diye konuştu.
İlk uçuşunu 31 Ekim'de gerçekleştirmesi beklenen dünyanın en büyük askeri projesi olan F-35 müşterek taarruz uçağının, Türk Silahlı Kuvvetleri'ni bugünden 2050'li yıllara taşıyacak bir proje olduğunu vurgulayan Tümgeneral Ünal da, ''çağdaş bir hava kuvvetlerinin sürekli muahafazası ve bölgemizdeki hava gücünün yerinin korunmasıdır. JSF',n bu konuda çok büyük katıkları olacağına inanıyoruz'' dedi.
Dünyanın en büyük askeri projesi olan F-35 Müşterek Taarruz Uçağı programında Türkiye’nin yanı sıra Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, İtalya, Hollanda, Kanada, Avustralya, Danimarka ve Norveç de yer alıyor.
F-35 Müşterek Taarruz Uçağı programında Türkiye'den Aselsan, Havelsan, Kalekalıp, Mikes, TAI, Alp Havacılık, Aydın Yazılım ve Elektronik Sanayi A.Ş. (AYESAŞ), Gate Elektronik gibi başlıca Türk savunma sanayii firmaları bulunuyor.
HAVADA-KARADA GÖRÜLMÜYOR
F-35’in en önemli özelliklerinden birisi, havadan havaya ve havadan karaya taarruzlarda, gövde kabuğunun özel bir maddeyle kaplanması nedeniyle düşman radarlarına yakalanmaması. Bundan dolayı F-35 "hayalet taarruz uçağı" olarak adlandırılıyor.
AKARYAKIT SIZMASI YOK
Uçağın bir diğer özelliği de, dünyada ilk kez akaryakıt testlerinde sızıntı göstermemesi. 26 kez yapılan akaryakıt testlerinde hiçbir sızıntı vakası yaşanmadı. Mühimmatsız 14 ton ağırlığı olan uçağın akaryakıt deposu 9 ton yakıt alabiliyor. Bu da, F-16’ların akaryakıt depoları ile sonradan bu uçaklara eklenen üç ayrı akaryakıt deposunun miktarına eşit anlamına geliyor.
HELİKOPTER GİBİ
F-35’in biri konvansiyonel, biri helikopter gibi pistte koşu yapmadan havalanma yeteneğine sahip, birisi de normal kalkış yapan CV, CTOL ve STOVL olarak adlandırılan üç ayrı modeli olacak. Uçağın bir başka önemli özelliği de gövdesinin ortasındaki otomatik top ve biner kiloluk füzeleri ana gövdesinde saklanmış olması. Beşi saklı, diğerleri kanatlarda 11 ayrı silahı olan uçak, sesten 1.6 kat hızlı uçabiliyor. Tamamen dijital donanıma sahip F-35’in kokpiti arkadan öne doğru açılıyor.
Devrim niteliğindeki teknoloji ve sistemleri bir araya getiren 5. jenerasyon taarruz uçağı F-35’in tanıtım töreninin, aralarında Türkiye'den yalnızca DHA'nın bulunduğu, dünyanın değişik ülkelerinden ülkelerinden çok sayıda yayın kuruluşu izledi. Savunma Sanayi Müsteşarı Murat Bayar, DHA'ya yaptığı açıklamada, ''Müşterek Savaş Uçağı projesi, Türkiye'nin 1998 yılında konsept tasarım bazında başladığı, 2001 yılında da geliştirme bazına ortak olduğu bir proje. Türkiye'den de onu aşkın şirketimiz bu uçağın geliştirme ve üretiminde görev aldılar. İlk üretilen bu uçakta Kalekalıp'tan bir parça da yeralıyor'' dedi.
Türkiye'nin F 35 uçaklarının üretim aşamasında da yeralmak istediğini ve görüşmelerin sürdüğünü belirten Bayar, ''Türkiye bu aşamada önemli bir karar vermek zorunda. Bu sene sonunda bir ortaklık anlaşması imzalanması sözkonusu. Görüşmeler başarıyla sonuçlanırsa Türkiye bu projenin devamına da iştirak etme fırsatu bulacak''Türkiye'' diye konuştu.
İlk uçuşunu 31 Ekim'de gerçekleştirmesi beklenen dünyanın en büyük askeri projesi olan F-35 müşterek taarruz uçağının, Türk Silahlı Kuvvetleri'ni bugünden 2050'li yıllara taşıyacak bir proje olduğunu vurgulayan Tümgeneral Ünal da, ''çağdaş bir hava kuvvetlerinin sürekli muahafazası ve bölgemizdeki hava gücünün yerinin korunmasıdır. JSF',n bu konuda çok büyük katıkları olacağına inanıyoruz'' dedi.
Dünyanın en büyük askeri projesi olan F-35 Müşterek Taarruz Uçağı programında Türkiye’nin yanı sıra Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, İtalya, Hollanda, Kanada, Avustralya, Danimarka ve Norveç de yer alıyor.
F-35 Müşterek Taarruz Uçağı programında Türkiye'den Aselsan, Havelsan, Kalekalıp, Mikes, TAI, Alp Havacılık, Aydın Yazılım ve Elektronik Sanayi A.Ş. (AYESAŞ), Gate Elektronik gibi başlıca Türk savunma sanayii firmaları bulunuyor.
HAVADA-KARADA GÖRÜLMÜYOR
F-35’in en önemli özelliklerinden birisi, havadan havaya ve havadan karaya taarruzlarda, gövde kabuğunun özel bir maddeyle kaplanması nedeniyle düşman radarlarına yakalanmaması. Bundan dolayı F-35 "hayalet taarruz uçağı" olarak adlandırılıyor.
AKARYAKIT SIZMASI YOK
Uçağın bir diğer özelliği de, dünyada ilk kez akaryakıt testlerinde sızıntı göstermemesi. 26 kez yapılan akaryakıt testlerinde hiçbir sızıntı vakası yaşanmadı. Mühimmatsız 14 ton ağırlığı olan uçağın akaryakıt deposu 9 ton yakıt alabiliyor. Bu da, F-16’ların akaryakıt depoları ile sonradan bu uçaklara eklenen üç ayrı akaryakıt deposunun miktarına eşit anlamına geliyor.
HELİKOPTER GİBİ
F-35’in biri konvansiyonel, biri helikopter gibi pistte koşu yapmadan havalanma yeteneğine sahip, birisi de normal kalkış yapan CV, CTOL ve STOVL olarak adlandırılan üç ayrı modeli olacak. Uçağın bir başka önemli özelliği de gövdesinin ortasındaki otomatik top ve biner kiloluk füzeleri ana gövdesinde saklanmış olması. Beşi saklı, diğerleri kanatlarda 11 ayrı silahı olan uçak, sesten 1.6 kat hızlı uçabiliyor. Tamamen dijital donanıma sahip F-35’in kokpiti arkadan öne doğru açılıyor.
eurofighter'ın en büyük avantajı teknoloji transferi ameika çoğu şeyi bize vermeyecek hatta kaynak kodları hususunda ingiltere ile bile papaz oldular..f-35 i alırsak sadece iyi bir uçağın kullanıcısı olmak durumunda kalacağız..eurofighter ise ortaklık teklif etti..artık bu konuda hava kuvvetlerimiz ve genle kurmayımızda konuya tamamen vakıf kişiler karar verecekler..
Hayat Benim İstediğime Rol;İstediğime Yol Veririm
-
- Benzer Konular
- Cevaplar
- Görüntüleme
- Son mesaj
-
- 0 Cevaplar
- 3047 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen Lal
Cum 26 Tem, 22:20
-
- 0 Cevaplar
- 3519 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen Lal
Cum 19 Tem, 00:02
-
- 0 Cevaplar
- 2337 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen Lal
Cmt 17 Ağu, 01:39
-
-
Yeni mesaj Edip Cansever ölüm yıl dönümünde şiirleriyle anılıyor
gönderen güzin » Çrş 30 May, 00:25 » forum Kültür-Sanat - 0 Cevaplar
- 1996 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen güzin
Çrş 30 May, 00:25
-