gönderen EffEndY » Pzt 19 Mar, 16:27
Yay karakteri, inanma ihtiyacını gidermek için üstün körü bir değer sistemine saplanmış, onu kolaycılığına uygun görüp benliğiyle özdeşleştirmişse, çok bilmiş tavırlı bir cahildir. Çünkü benliğinin kibri ve övgüsü için, bir fikir veya inancı benliği ile özdeşleştiren herkes samimiyetsizdir, inanç ve ideali görünümü altında kendisine tapınmaktadır. Benlik her güzel şeyi çirkinleştirdiği gibi inanmayı da dogmacılığa, ikiyüzlülüğe ve ayrımcılığa dönüştürebilmektedir. Yay karakteri inancını benliğine alet ederse, kendisi yapmadığı şeylerle vaaz eden, üstün körü bilgisiyle inançtan soğutan, çıkarcı ve dogmacı bir Ortaçağ kilise mensubuna benzer.
Oysa Yay karakteri cömertliğin, hoşgörünün, geniş yürekliliğin ve bilgeliğin çekirdeğidir. Bu çekirdeği olgunlaştıran insan, yüksek erdem ve hikmete, saygı uyandıran bir yüce gönüllülüğe erişebilir. Çünkü Yay, büyüklük ve üstünlüğün en üst seviyede bilincidir. Kişiyi değerli ve üstün yapan her kemali elde etmek için sınırları olmayan bir zihin varsa, bu da onun zihnidir.
Sınırsızca inanmak ve inandığını taşkınca yapmak, Yayın abartıcılık ve ölçüsüzlükle suçlanmasına sebep olur. Gerçekten de Yay sınırsız ve ölçüsüzdür, çünkü tedbir almaya gerek duymayacak kadar iyimserdir. İyimserliği güven duygusundaki aşırılıktan kaynaklanır. Bu güven bazen kendisini suçlamak isteyenlere fırsat verecek düşüncesizlikler yapmasına sebep olur.
Not: Lotus’a ithaf olunur.
Yay karakteri, inanma ihtiyacını gidermek için üstün körü bir değer sistemine saplanmış, onu kolaycılığına uygun görüp benliğiyle özdeşleştirmişse, çok bilmiş tavırlı bir cahildir. Çünkü benliğinin kibri ve övgüsü için, bir fikir veya inancı benliği ile özdeşleştiren herkes samimiyetsizdir, inanç ve ideali görünümü altında kendisine tapınmaktadır. Benlik her güzel şeyi çirkinleştirdiği gibi inanmayı da dogmacılığa, ikiyüzlülüğe ve ayrımcılığa dönüştürebilmektedir. Yay karakteri inancını benliğine alet ederse, kendisi yapmadığı şeylerle vaaz eden, üstün körü bilgisiyle inançtan soğutan, çıkarcı ve dogmacı bir Ortaçağ kilise mensubuna benzer.
Oysa Yay karakteri cömertliğin, hoşgörünün, geniş yürekliliğin ve bilgeliğin çekirdeğidir. Bu çekirdeği olgunlaştıran insan, yüksek erdem ve hikmete, saygı uyandıran bir yüce gönüllülüğe erişebilir. Çünkü Yay, büyüklük ve üstünlüğün en üst seviyede bilincidir. Kişiyi değerli ve üstün yapan her kemali elde etmek için sınırları olmayan bir zihin varsa, bu da onun zihnidir.
Sınırsızca inanmak ve inandığını taşkınca yapmak, Yayın abartıcılık ve ölçüsüzlükle suçlanmasına sebep olur. Gerçekten de Yay sınırsız ve ölçüsüzdür, çünkü tedbir almaya gerek duymayacak kadar iyimserdir. İyimserliği güven duygusundaki aşırılıktan kaynaklanır. Bu güven bazen kendisini suçlamak isteyenlere fırsat verecek düşüncesizlikler yapmasına sebep olur.
Not: Lotus’a ithaf olunur.